Játékajánló

2010.02.10. 15:03

Játékajánlókat anno is akartam írni, de valamiért mindig letetem róla. Vagy más lett belőle mint a Blair Witch-nél is olvashatátok (mondjuk a játék eltér a boszitól és egy hátérben lakó gonosz ősi szellemet teszi meg a főkolomposnak). Nost lehet, hogy ezek a bejegyzéseim nem lesznek olvasottak, minden esetre elkezdem bepótolni ezt a hiányosságomat (már csak maga megnyugtatása ként is) XD.

The Path.

(Az ösvény.)

 Mindenki halott gondolom már a Piroska és a farkas tanmeséről. Piroskát elküldik a beteg nagyihoz és meghagyák neki, hogy ne császkáljon el. Piroska letér az útról, összeakad a farkassal, az elcsalja öt, míg bekapja a nagyit, aztán álcázva magát a Piroskát is, a végén mind kettőjűket megmenti a vadász. A farkas hasába köveket varnak a nagyi és Piroska helyet aki így a folyóba fullad…stb…stb. A mese i.e. 6. sz körül élt Aesopus görög írottól származtatják. Legismertebb változata a Grimm testvérek kiadásában jelent meg a 19. században. A történetnek több mint 70 változata van, némelyik eltér és nem a vadász hanem Piroska apja menti meg őket. Máshol Piroskát felfalja és vége a mesének, vagy a nagyit megeszik és Piroska elszalad, de a legismertebb mégis a Grimmeké. 

 

Van egy másik változat mely jóval eltér a történetről. Nem tom, hogy ez a történet valóban megíródót-e már vagy a játék készítők találták ki, de itt 6 Piroska van. A készítők Tale of Tales csapatát anno én se ismertem, ez volt az első játékom tülök. Amit tudni kel róluk, hogy nem egyszerű Figurák. Játékaik nem kereskedelmi forgalomba készítik, hanem számítógépes műalkotásnak :„Amikor történetről beszélünk a játékainkban, nem a lineáris, cselekményalapú narratív konstrukciókra gondolunk. Amikor történetet emlegetünk, a játék jelentésére, tartalmára, témájára utalunk. Úgy tartjuk, hogy ez a tartalom, ez a történet a kifejezés mozgatórugója minden érett művészeti formában. A számítógépes játékokban azonban sokszor ennek az ellenkezője az igaz. A történeteket azért választják ki, mert jól dolgozhatók össze bizonyos játékstruktúrákkal vagy mechanizmusokkal. Mivel a játékok a győzelemről szólnak, sokszor szerepel bennük a hősiesség vagy a jó harca a gonosz ellen. ... Mi olyan interakciós formákra törekszünk, amelyek másfajta történeteket mondanak el.”

Aki gondolja nézzen utánuk, de elég lesz csak a Graveyard nevű játékot bepötyögni a googleba, aminek a célja: egy nagymával átkel csoszogni a temetőn, majd leülni egy padra, ahol zenét halhatunk. Aztán a főhős idős hölgyünk szép lassan elszenderül és az örök vadászmezőkre távozik. Ha ez mégse történne meg (megeshet) akkor kicsoszoghatunk a temetőből. Vagy a díjnyertes Endless Forest online játék, melyben egy szarvas kapunk és avval élhetjük mindenapjainkat az erdőben, onlien társainkkal együtt.

Visszatérve a The Path a Piroska és farkas feldolgozása. Belépve a játékba hat lánytestvért látunk egy szobába. Név szerint Robin, Rose, Ginger Ruby, Carmen és Scarlet. Mindegyik korából adódóan is más érdekeltségű és személységek. Az én kedvencem Ruby volt, nem csak mert egy kis Goth Piroska, és mert a Tim Burton által készített,Beetlejuice című filmben szereplő Lydia Deitz-röl (Winona Ryder játszódta) mintázták jelemét, de szereti az esőt mint kiderült. A lányok közül egyet kiválasztva el is indulunk a nagyvárosból, a beteg nagymamához az erdőbe.

Egy erdei kis utat látunk, monoton kocsiszaj keretében, tehát valószínű kocsival visznek minket. Na de miért raknak ki az út végén, mert betöltés után a kis út végén találjuk magunkat teljesen egyedül egy kis földúttal velünk szembe. A képernyőn rögtön megjelenik a feladatunk: „Meny a nagymama házához és maradj az ösvényen.”. tipikus Piroska mese kezdet. Persze a szófogadó játékos ként, elindulunk az úton, NEM LETÉRVE és kb egy buszmegálonyi távolság után feltűnik a nagyi háza. Belépünk a kertkapun, fel az ajtóig, be a házba, itt bármiien gombot nyomva csak automatikus irányba mehetünk, eljutunk a beteg nagyihoz és mellé kuporodunk az ágyba, vagy ülünk (mind a 6 lány mást csinál). Aztán THE END! Vége a játéknak, semmit nem találtunk meg semmit nem gyűjtőtűnk össze, farkassal nem taliztunk, sikertelen!!!??? Bezony nézünk mit a moziba, mert ugyanis a készítők oly játékosra számítanak, aki már pedig igenis letér az útról és elindul felfedezni az erdő rejtelmét. A játék lényege tehát az erdőben bolyongás és az ott található helyek felfedezése (régi játszótér, temető, vadászlak…stb.) valamint különböző tárgyak felszedése és 144db virág begyűjtése. Mindezt a kosarúnkba, Amit a >Space< nyithatunk meg. Persze a készítők vigyáztak, hogy ne legyen túl unalmas ugyan is nem minden tárgyat lehet felszedni. Mivel a 6 lány különböző, máskép reagálnak a tárgyakra, helyekre is így valamit csak az egyikük vagy másikuk szedhet fel. Ilyenkor a tárgyhoz közelítve az illető testvér arca jelenik meg jelezve, hogy ezt neki kell. A történet megértéséhez, tehát mind a 6 lánnyal végig kel meni. Térjünk az erdőhöz vissza. Itt ugyanis az egész játék alatt leszünk.

Komor elveszet érzést nyújt végig, zenével és hanghatásokkal megspékelve. A készítők sűrű, végláthatatlan erdő készítetek ami szó szerint elnyeli az embert. Amint elhagytad az ösvény és látóhatáron kívül került vissza se találsz, ugyanis ha kimész a térkép egyik felén, automatikusan megjelensz a másik oldalán (körbe-körbe mész). A tájékozódás se könnyű, mert semmi irányjelző vagy hasonló nincs a képen (igazából semmi nincs kijelezve a képernyőn) ha belősz egy irányt és elindulsz, előbb utóbb eltérsz tőle a fákat kerülgetve. Térkép ugyan van, de csak minden megtett 100 méter után jelenik meg pár pillanatra és csak pontokkal jelölt eddig bejárt útvonalat látsz, kis csillag jelzi a épeni pozíciódat. Viszont semmi más, csak fekete képernyő pontozott útvonallal, Na ebből alkoss valamit. Ha valakinek mégis elege lenne és az ösvényt akarná, van az erdőben egy fehér ruhás cofos kislány, aki össze vissza szaladgál (néha jól megijeszti az embert). Hogy került oda, mért van ótt, azt nem tudom. Van egy prológ nevű kiegészítő, amiben ez a kislánnyal indulhatsz útra. Ez amolyan kedvcsináló ingyenes demó a játékhoz. Nost ezt még nem csináltam végig, de valószínű aki megteszi némi választ kap ere a kérdésre. Szóval a kislányhoz odamenve, kapcsolatba léphetünk és ha kitartóak vagyunk, kézen fogva kivezet minket az erdőből, vissza az ösvényre.

Az erdőben találkozhatunk még állatokkal, emberekkel néha. (Én eddig 2 embert találtam és egy varjút. De elvileg van nyuszi, mókus meg hasonlókat olvastam.). És persze a farkassal is. Mivel mindegyik lány más, értelem szerűen a farkas kiléte is más mindegyiknél, mondhatnám úgy mindenkinek a saját félelmével kel megküzdeni. Tehát jól gondoljuk meg kiben bízunk meg és álunk szóba. A farkast persze kilehet kerülni, nem is nehéz álltalába, de mivel a Piroska történetnek is egyik kulcsfigurája volt, itt is meghatározó szerepű. Hogy mi lesz ha találkozol a farkassal? Nost ezt nem mesélem el, mindenki nézze meg maga. Amúgy se tudnám, mert a készítők is csak ködösen utalnak a történtekre, és a netten is mindenki máskép értelmezve írja le. Azt ajánlom aki kipróbálja a játékot, ne olvasson utána mi lesz a farkassal való találkozáskor, mert az megöli az önmagunk fantáziáját, ami megélt események hatására kialakulhat. Vagyis rontja a játék élményt ha tudod előre. (+18)!

Összegezve a The Path egy elvont, elgondolkoztató, főleg pszichológiai hatásokkal teletűzdelt játék. Irányítása nem nehéz hisz csak a 4 irányváltó gomb mellet a >Shift< (futás/akció), >enter< (akció) és a már feljebb leirt >space< gombot kel kezelni. Grafikája jó, de direkt kicsit eltúlzót és groteszk. Van egy utóhatás amitől kicsit elmosódik, kápráznak a dolgok, engem ez idegesített így kikapcsoltam + lassított is kicsit. 6 különböző szemszögből, más-más lelkivilágból láthatjuk a zord erdőt és a történetet. Külön hatások érnek, melyek elgondolkoztatnak az élet dolgairól. Az erdőben elveszetnek, depresziosnak, újfent gyereknek vagy lassan felnőtté válónak érezhetjük magunkat, miközben megpróbáljuk a zavaros történetet összetenni. Akit érdekel próbálja ki, Magyarosítás is van hozzá, tehát élvezhető ha nem tudsz Angolul vagy németül. A játék változatos az erdőben való elveszés miatt, nehéz visszatalálni valahova is. A farkas is minden lánykánál máshol bukkan fel, talán fel se bukkan (nálam álltalába max 1 órába telt mire megtaláltam, de az is lehet én voltam túl béna). És rengeteg tárgy van elszórva. Aki szeretne egy kis lélekvesztős kalandra indulni fogjon bele bátran, de az akciót és cselekményt keresők csalódni fognak benne. 

Útilag még egy hibát tűznék hozzá. A játék néha szaggat, érdemes lealítani a msn-t és egyéb internetes programokat, de sajna még így is előfordul. Nem tom, hogy csak az én gépemmel van a gond vagy hajlamos rá a játék (főleg töltéskor és akciónál) de evvel számoljatok esetleg. 

Jó játékot!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://saw2.blog.hu/api/trackback/id/tr611745798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilyasviel · http://ilyasviel.blog.hu/ 2010.02.16. 18:38:28

Kifejezetten felkeltetted az érdeklődésem.

Saw 2010.02.17. 14:01:54

na enek örülök, azt hitem a Wowon kívül sok újat nem tudok mutatni neked :D. Akkor megbeszéljük majd és átadom a játékot ha gondolod.